Bieżące informacje

Wycieczka do Sanoka i Mucznego (Bieszczady) - 2019.07.27

W dniu 27 lipca 2019 r. Zarząd Koła SEiRP w Gorlicach i IPA Gorlice wspólnie z organizatorem naszych wycieczek kolegą Zdzisławem Halibożkiem zorganizował wycieczkę do Sanoka i Mucznego w Bieszczadach.

Wyjazd nastąpił o godz.7.00 i podczas podróży po krótkiej przerwie dojechaliśmy do Sanoka, gdzie rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum Historycznego usytuowanego w rozbudowanym i odrestaurowanym średniowiecznym zamku królewskim.

W muzeum tym zobaczyliśmy galerię obrazów Zdzisława Beksińskiego, sztukę cerkiewną z XII –XX w. i sztukę sakralną  z XV – XX w.

Po zwiedzeniu Muzeum Historycznego w Sanoku autokarem pojechaliśmy w Bieszczady do miejscowości Muczne - Nadleśnictwie Stuposiany, gdzie znajduje się Zagroda Pokazowa Żubrów.

Znajdują się tam tarasy widokowe, z których można w realu oglądać żubry. Niestety ze względu na upalną pogodę żubry schowały się w cieniu drzew w lesie i tylko z daleka można było zobaczyć nieliczne sztuki.

Po krótkim spacerze udaliśmy się w kierunku autokaru a następnie po chwili dojechaliśmy do Pawilonu Edukacyjno-Wystawowego Centrum Promocji Leśnictwa w Mucznem, gdzie mogliśmy zapoznać się z prezentowaną fauną i florą oraz ekosystemem leśnym.

Znajdują się tam wypchane zwierzęta występujące w bieszczadzkich lasach, które na co dzień nie można zobaczyć z uwagi na unikanie ludzi lub niebezpieczeństwo dla ludzi. Całość jest ładnie zaaranżowana fragmentami leśnych zarośli  dzięki czemu wszystko wygląda autentycznie jak w naturze.

Po obejrzeniu tej wystawy z udziałem przewodnika i po krótkiej przerwie zjedliśmy obiad w znajdującej się tam restauracji.  Po spędzeniu wolnego czasu powróciliśmy do Gorlic zgodnie z założonym planem.